
Баланың балабақшаға бейімделуіне қалай көмектесуге болады?
Балалық шақ-бұл адам өміріндегі ерекше кезең, дәл осы уақытта денсаулық және жеке тұлға қалыптасады. Балалық шақ тәжірибесі көбінесе адамның ересек өмірін анықтайды. Бала ата-аналардың «қолынан» өмірді көреді, яғни ата-ана балаға уақыт өте келе «ұядан» шығуға, адамдар арасында өз орнын табуға, өзімен және басқалармен бірге өмір сүруді үйренуге мүмкіндік беретін өмір салтын құруда үлкен рөл атқарады. Олардың сүйіспеншілігі, қамқорлығы, эмоционалды жақындығы және қолдауы арқасында бала өсіп, дамиды, ол әлемге және айналасындағы адамдарға деген сенім сезімін дамытады.
Өмір жолының белгілі бір кезеңінде бала балабақшаға келеді. Қазір оны жаңа адамдар, ересектер мен балалар қоршап алады, олар бұрын білмеген және оның отбасынан өзгеше қауымдастық құрайды. Бала балабақшаға келгенде алғаш рет көптеген бейтаныс адамдармен кездеседі. Бұл ауысудың жеңіл, қиындықсыз болуы өте маңызды. Мұнда көп нәрсе тәрбиешілерге байланысты, сіз осы айырмашылықтардың себептерін түсініп, балабақшаға кіретін әр баланың мүдделерін, ұмтылысын түсінуіңіз керек немесе Василий Александрович Сухомлинскийдің сөзімен айтқанда, мектепке дейінгі мекеме жағдайында бейімделу процесін дұрыс және тиімді ұйымдастыру үшін «Баланың рухани әлеміне ен» керек.
Баланы балабақшаға бейімдеу – бұл оны өмірдің жаңа жағдайларына, белгісіз кеңістікке, күн режиміне, тамақтану режиміне, сондай-ақ жаңа әлеуметтік ортаға және жаңа қатынастарға (тұлғааралық және ұжымдық) бейімдеу. Бейімделу баладан үлкен энергия шығындарын талап етеді, нәтижесінде баланың денесі шамадан тыс жүктеледі. Сонымен қатар, баланың қалыпты өмірлік жағдайларының өзгергенін де мойындау керек, атап айтқанда: жақын жерде анасы мен әкесінің болмауы, күнделікті нақты тәртіпті сақтау, басқа балалармен өзара әрекеттесу қажет; белгілі бір балаға бөлінетін уақыт азаяды (тәрбиеші 15-20 баламен бір уақытта байланысады); бала жаңа талаптарға бағынуы мүмкін.
Балаға үйден балабақшаға ойыншық алуға болады, бұл таныс, жақын зат оны тыныштандырады, оны үймен байланыстырады. Ойыншық онымен бірге «балабақшаға барсын». Баладан балабақшада ойыншықпен не болғанын, онымен кім дос болғанын, ренжігенін, қайғырғанын сұраңыз. Тәрбиешілермен сөйлесіңіз, балаңыздың денсаулығы мен жағдайы туралы, құрдастарының арасында өзін қалай ұстайтындығы туралы сұраңыз. Оның жетістіктеріне қызығушылық танытыңыз. Тәрбиешілермен жақсы қарым-қатынас-бұл балабақшадағы баланың әл-ауқатының кепілі.
Қоштасуды кешіктірмеңіз және бірінші күннен бастап өз міндетіңізді ойлаңыз. Мысалы, баланы сүю, құшақтау, келетініңізді айту, қолыңызды бұлғап және кету. Егер баланың көңіл-күйі жақсы болса, қауіптен аулақ болыңыз, сабырлы болыңыз. Баланы бақшаға қалдырған кезде, қайтып оралудың нақты уақытын атаңыз. Жақын ересек адамның кенеттен жоғалып кетуі-бұл жалпы мазасыздықты тудыратын қатты стресс. Сондықтан, кетуді алдын-ала талқылап, не істейтіндігіңізді айтыңыз (бизнеске, жұмысқа, дүкенге барыңыз). Және ешқандай жағдайда кешікпеуге тырысыңыз.
Балаңызбен бөлінген кезде көз жасына дайын болыңыз. Бөліну кезіндегі көз жасы қалыпты жағдай, және барлық балалар бұл арқылы өтеді. Топта болу әлі таныс болмаған кезде, балалар ата-аналарының кетуінен қайғырады. Не істеп жатқаныңызға дәйекті және сенімді болыңыз. Балаңызға оны бірнеше сағатқа қалдыратындығыңызды, сондықтан оны жақсы көретіндігіңізді және белгілі бір уақытта оған міндетті түрде келетіндігіңізді айтыңыз. Қоштасу сәтін қысқартыңыз. Егер сіз кешіктірсеңіз, ол өзін аяй бастайды. Сіз кетіп бара жатқанда, ол жаңа ортада алаңдайды. Әдетте, бала ата-анасы кеткеннен кейін тез тынышталады.
Үй жағдайындағы құм терапиясы ойындары