«Нұрбөбек» бөбекжайы» КМҚК шеңберінде құрылған құзыреттілік орталығының жүзеге асыру жоспары бойынша семинар.
2024 жылдың 16 сәуір күні Ұлытау облысы, Сәтбаев қаласы, «Нұрбөбек» бөбекжайы» КМҚК шеңберінде құрылған құзыреттілік орталығының жоспарына сай «Орта - үшінші педагог» дамытушы орталықтар тақырыбында семинар ұйымдастырылды. Семинарға Ұлытау ауданының «Айгөлек» бөбекжайы, Жаңаарқа ауданының «Еркетай» бөбекжайы және Сәтбаев қаласының «Балапан», «Күншуақ» бөбекжайларының педагогтері қатысты.
Семинардың күн тәртібінде келесі тақырыптар қамтылды:
- Тәрбиеші Н.Ш. Жуманова құзыреттілік орталықтарының даму элементтері туралы өз тәжірибесімен бөлісті.
- Тәрбиеші Л.К.Байгенжинова мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық дағдысын дамытудағы пуантилизм және мандала дәстүрлі емес сурет салу әдістерінің тиімділігін ұсынды.
- Тәрбиеші С.У.Алтыбаева марблс тастары – мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық дағдысын дамыту құралы ретінде кеңестер берді.
- Қазіргі қарқынды даму әлемінде ерекше оның ішінде тарихи әдістерді жаңарту өмірдің ажырамас бөлігі болып табылады.
- Қазіргі заманғы педагогтардың инновациялық технологияларды білуі уақыт талабы.
https://nurbobek.edu.kz/toptar.html#sigProId533df69ec7
Құзыреттік орталық жұмысы
Ұлытау облысы, Сәтбаев қаласы
«Нұрбөбек» бөбекжайы» КМҚК
Балабақшадағы оңаша аймағы арқылы
балалардың өздерімен үйлесімді болуына тиімділігі туралы
ҰСЫНЫСТАР
Мектеп жасына дейінгі баланың жүйке жүйесі дамып келе жатқандықтан, оның психикалық жағдайы өте тұрақсыз. Баланы таң қалдыру, көңіл көтеру, ренжіту оңай.
Педагог балалардың эмоционалдық саласын реттей білуі керек. Өйткені, психологтардың пікірінше, эмоцияларды басу оның әртүрлі көріністерінде қиыншылық тудыруы мүмкін.
Баланы ешбір жағдайда ұятқа қалдыруға болмайды, әсіресе сезімдерді (ашулану, қорқыныш, дауылды көңілділік және т.б.) көрсеткені үшін жазалауға болмайды, өйткені ол өз жасына байланысты оларды қалай басқаруды білмейді.
Балаларға психологиялық жайлылықты қамтамасыз ету үшін мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының топтарында арнайы оңаша орталықтары немесе релаксация аймақтары құрылады.
Қол жеткізуге бағытталған бірқатар міндеттерді шешу керек:
- Мектепке дейінгі кіші жастағы топтардағы құпиялылық орталығының негізгі мақсаты - бейімделу процесін жеңілдету, балалардың анасынан бөлініп қалуына көмектесуге және педагогтің талаптарына үйрену. Құпиялылық ортасы баланың жылы сезімдері бар заттармен толтырылған, жұмсақ, әдемі жастықтар мен ойыншықтар нәрестенің назарын аударып, демалуға мүмкіндік береді.
- Баланы ашуын қолайлы, қауіпсіз түрде білдіруге үйрету, жүйке жүйесінің шамадан тыс қозуының алдын алу, бұл шамадан тыс жұмыс істеуге әкелуі мүмкін. Сонымен, ортада арнайы жастықтар, қорап немесе шыныаяқ болуы мүмкін, онда олар ашуланшақтық пен ренішті тастайды және т. б.
- Мектеп жасына дейінгі балаларға көңіл-күйін реттеу әдістерін, өзіне деген сенімділікті арттыруға көмектесу. Осы мақсатта ортада көңіл-күй тақтасы орналастырылса, бала өзінің эмоциясын немесе дидактикалық құралдармен, әртүрлі тәжірибелерді жасап, суреттер салуға мүмкіндігі болады.
- Мазасыз және ұялшақ балалардың өзін-өзі бағалауын арттыратын орта.
- Балаларды бір-бірімен ренжусіз қарым-қатынасқа үйрету, балалар топта мүмкін болатын келеңсіздітің алдын алуға, азайту септігі мол. Балалар татуласу аралы көмектеседі қақтығысты бейбіт жолмен шешетін арнайы орта екенін атап өтуге болады.
Мектепке дейінгі білім беру ұйымындағы оңаша орталығын жобалауға белгілі бір талаптар қойылады:
- Тым үлкен болмауы керек (өйткені балаға жайлылық пен тыныштық сезімі шағын үй, шатыр береді);
- Ортаның таңдалған түстерінде тым ашық түстерді қамтымайды, жарықтандыруды өшіру керек;
- Еденде жұмсақ төсеніш, жастықтар қажет (балалар креслосы ретінде), жұмсақ жиһаздар.
Мектепке дейінгі ұйымдағы кіші топтарда педагог баланы қажетті уақытта оңаша ортасына баруға шақырады (мысалы, ол таңертең анасын қатты сағынғанда, қысылғанда, ыңғайсыз сезінетінін немесе, керісінше, агрессивті әрекет ететінінде, басқа балаларды ренжітетінін байқаған кезде).
Ортаңғы және ересек топтарының балалары қазірдің өзінде оңаша ортасына барғысы келеді (ал педагог өз кезегінде бұл жерді жақсы көруі үшін бәрін жасайды). Балалар оңаша ортада не істеуге болатынын және өздеріне тыныштық табуға немесе жай ғана көңіл-күйді көтеруге қалай көмектесуге болатынын жақсы біледі.
Оңаша орталығы тәрбиелік сипатта болуы керек (тек әдемі және сүйкімді кішкентай нәрселер ғана емес, олар жанасуға және қарауға жағымды), мектеп жасына дейінгі балаларды өзін-өзі жетілдіруге және шығармашылыққа итермелейді.
Оңаша орталығы өзгермелі болуы керек. Педагог ойындардың атрибуттарын мезгіл-мезгіл өзгертеді, бірақ кейбір нәрселер үнемі болады, бұл балаға тұрақтылық сезімін береді.
Оқу құралдарын дайындау кезінде педагог мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшеліктерін ескеруі керек. Ойыншықтар, атрибуттар мен оқу материалдары да эстетикалық және гигиеналық көрсеткіштерге сәйкес келуі керек.
Қауіпсіздік туралы ешқашан ұмытпау керек: бұрышта өткір және оңай сынатын заттарға жол берілмейді.
Оңаша орталығының төлқұжаты
Әрбір оңаша орталығы үшін педагог төлқұжат жасауға болады. Онда келесі тармақтар қамтылады:
- Орталық атауы (мысалы, «құпия аралы, «жайлы үй», «ұя», «демалыс аралы» және т.б.).
- Оңаша орталығын ұйымдастырудың міндеттері және орындалу шарттары.
- Орталықта бар жабдықтардың тізімі және әр дидактикалық құралмен өзара әрекеттесу әдістерінің қысқаша сипаттамасы.
Оңаша ортасын дамытуға арналған құралдары.
Ортада баланың көңіл-күйі мен әл-ауқатын жақсы түсінуге, сондай-ақ эмоционалды тәжірибе ауқымын кеңейтуге келесідей көмектесетін заттар қатары:
- Дидактикалық ойындар: «эмоцияны тап», «жақсы және жаман істер», «ертегілердегі эмоциялар», «менің сезімдерім», «оқиғалар мен эмоциялар». Оларды дайын түрде сатып алуға немесе өзіңіз жасауға болады.
- Маскалар (мысалы, көңілсіз және көңілді Сайқымазақ), сиқырлы заттар (бас киім, аяқ киім, шапан, таяқша). Бұл заттардың мақсаты-баладан қаттылық, қысылу сезімін алып тастау, көңілсіздктен арылуға көмектесу.
- «Көңіл-күй Кубы», оның әр жағында белгілі бір эмоция бейнеленген. Мектеп жасына дейінгі бала қазіргі уақытта сезінетін немесе сезінгісі келетін біреуін таңдайды. Ұқсас Нұсқаулық — «эмоция гүлі».
- «Мейірімділік кітабы». Бұл тек жақсы ертегі мен мультфильм кейіпкерлерінің суреттері, жақсы істер көріністері бар сюжеттік суреттер бар альбом.
- «Жастық құшақ». Жастықты құшақтау арқылы балаларға өз көңіл-күйлерімен бөлісуге, өз армандары туралы айтуға мүмкіндік береді. Сонымен қатар қуыршақтыда қолдануға болады (жақсырақ жұмсақ шүберектен).
Педагог балаға әр атрибут пен нұсқаулықпен мұқият таныстырады, онымен өзара әрекеттесу тәсілдерін көрсетеді. Өйткені, мектеп жасына дейінгі баланың оңаша орталығы қызметінің тиімділігі осыған байланысты.
Мобильді кітапхананың маңызы
Қазіргі заманғы кітапханалар ақпарат пен құжаттарға сұранысты қанағаттандыру үшін оқырмандардың барлығына дерлік қолжетімді болу керек. Мобильді кітапхана – кітапхананың жаңа қызметі, тәжірибелік біліктілік, келешек.
Қазір адамдар интернет желісіне смартфондардың көмегімен кіріп, керек ақпаратқа қол жеткізе алады. Бала экраннан көргенін ешкімнің үйретуінсіз, бағыт-бағдарынсыз қайталауға мүмкіндігі бар.
«Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту моделінің» жаңалығын іске асыру аясында, әр топта кітап бұрышын ұйымдастыру қолға алынғаны, балалардың кітапқа деген қызығушылығын арттыру негізгі міндетке айналғаны белгілі. Осыған орай «Нұрбөбек» бөбекжайының барлық топтарында кітап бұрышын ұйымдастырумен қатар ата-аналар мен балаларға арналған ерекше ауқымды «Балалар мобильді кітапханасы» орталығы ашылды және барлық топтарда шағын орталықтар ұйымдастырылды.
Мобильді кітапханада түрлі жанрдағы, атап айтсақ: әндер, ертегілер, әңгімелер, жұмбақтар, қимылды ойындар, санамақтар, нейрожаттығулары, логопедиялық жаттығулар-әндер, таңертегі жаттығулар, сергіту жаттығудары, ұйқы ашар жаттығулары, тақпақтар, мақал-мәтелдер, музыкалық ойындар, жаңылтпаштар, дамытушы ойындар, ұлттық ойындар, Монтессори технологиясының ойындары, асық терапиясы, дәстүрден тыс сурет салу технологиясының түрлері, марблс тастар технологиясы, саусақ жаттығулары, шаттық шеңбер, мультфильмдер, дидактикалық ойындардың көптеген түрлері жинақталған.
Сонымен қатар ертегілерді көру планшеттің немесе ұялы телефонның QR код программасы арқылы жүзеге асады. Осы орайда ата-аналар мен балалардың мобильді кітапханаға деген қызығушылығы жоғары екендігі байқалады. Оның дәлелі балалардың қызығушылығына қарай, ата-аналар балаларымен бірге отырып ертегілерді көруі. Басқа да қызыққан ертегілерінің QR кодын ата-аналар сақтап алып, балаларымен үй жағдайында да тамашалауда.
Баланың жан жақты дамуы басты назарда. Бала – болашағымыз, сол үшін әр күнін қызықты, мағыналы, есте қаларлықтай өтуі үшін бөбекжайда түрлі бағытта, жаңашаша сипаттағы жұмыстар қарқын ала береді.









Пәндік-кеңістіктік даму ортасы мен және арнайы бөлмелер
қарау сілтемесі
(еренсілтемені ашу / открыть гиперссылку)
№ |
Бөбекжай топтары мен арнайы бөлмелері |
Сілтеме |
1 |
Бөбекжай ғимараты |
https://www.instagram.com/reel/Ch1ACkxIrIb/?igshid=YmMyMTA2M2Y= |
2 |
Директор бөлмесі |
|
3 |
Әдіскер бөлмесі |
|
4 |
Кір жуу бөлмесі |
|
5 |
Асхана бөлмесі |
|
6 |
Медициналық бөлмесі |
|
7 |
Психолог бөлмесі |
|
8 |
Музыка залы |
http://sad-nurbobek.testim.kz/ru/virtualnaya-priemnaya/142-muzykalnyj-zal.html |
9 |
Спорт залы |
http://sad-nurbobek.testim.kz/ru/virtualnaya-priemnaya/143-sport-zal.html |
10 |
Логопед бөлмесі |
https://sad-nurbobek.testim.kz/ru/virtualnaya-priemnaya/146-kabinet-logopeda.html |
11 |
Қазақ тіл бөлмесі |
https://sad-nurbobek.testim.kz/ru/virtualnaya-priemnaya/146-kabinet-logopeda.html |
12 |
Ерте жас «Бауырсақ» тобы |
|
13 |
Кіші А «Жұлдыз» тобы |
|
14 |
Кіші Б «Сказка» тобы |
|
15 |
Ортаңғы А «Күншуақ» тобы |
|
16 |
Ортаңғы Б «Балдырған» тобы |
|
17 |
Ортаңғы В «Радуга» тобы |
|
18 |
Ортаңғы Г «Ботақан» тобы |
|
19 |
Ересек А «Гүлдер» тобы |
http://sad-nurbobek.testim.kz/ru/gruppy/148-eresek-a-g-lder-toby.html |
20 |
Ересек Б «Айгөлек» тобы |
http://sad-nurbobek.testim.kz/ru/gruppy/148-eresek-a-g-lder-toby.html |
21 |
Ересек В «Лучик» тобы |
|
22 |
Мектепалды даярлық А «Балапан» тобы |
|
23 |
Мектепалды даярлық Б «Құлыншақ» тобы |
|
24 |
Мектепалды даярлық В «Солнышко» тобы |
https://nurbobek.edu.kz/toptar.html#sigProId0182769a90